Regulamin zakupu produktów i biletów przez stronę internetową www.opera-slaska.pl
DEFINICJE
Bilet – dokument potwierdzający uprawnienie do skorzystania z określonej usługi, za którą uiściło się opłatę przy jego nabyciu;
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin zakupu produktów poprzez stronę internetową www.opera-slaska.pl;
Witryna – oznacza stronę internetową dostępną pod adresem www.opera-slaska.pl, a także jej podstrony, których administratorem jest Opera;
Opera – Opera Śląska w Bytomiu, ul. Moniuszki 21-23, 41-902 Bytom, NIP: 626-034-10-20, REGON: 000279315, Rejestr Instytucji Kultury O/5/99;
Kupujący – osoba korzystająca z Witryny celem zakupu biletu i produktu;
Produkt – oznacza towar dostępny w ofercie Opery możliwy do nabycia za pośrednictwem Witryny;
Strona Płatności – strona internetowa systemu Przelewy24.pl - www.przelewy24.pl lub bramka ING imoje
ZASADY OGÓLNE
- Organizatorem internetowej sprzedaży biletów i produktów jest Opera Śląska w Bytomiu z siedzibą przy ul. Moniuszki 21 -23, 41-902 Bytom, wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna, organ rejestrowy MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NIP: 6260341020, REGON: 000279315, Rejestr Instytucji Kultury O/5/99 kontakt email: kancelaria@opera-slaska.pl, telefon: +48 32 396 68 00, +48 32 396 68 56 reprezentowanym przez Dyrektora - Łukasza Goika.
- Regulamin dotyczy sprzedaży biletów i produktów dokonywanej za pośrednictwem strony internetowej www.opera-slaska.pl.
- Serwis umożliwia zakup biletów i produktów pod warunkiem dokonania zapłaty za zamawiane bilety i produkty w momencie ich zakupu, poprzez system Przelewy24 lub bramkę ING imoje.
- Złożenie zamówienia na zakup biletów i produktów musi być poprzedzone zapoznaniem się z Regulaminem i jest jednoznaczne z jego akceptacją przez Kupującego (Regulamin znajduje się pod adresem: www.opera-slaska.pl/kiosk.
ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA NA PRODUKT
- Zakup Produktów następuje poprzez złożenie za pomocą strony internetowej zamówienia na Produkt oraz dokonanie, za pośrednictwem Strony Płatności, zapłaty należności wynikającej z zamówienia, na zasadach określonych w regulaminie Strony Płatności.
- Złożenie zamówienia możliwe jest w zakładce „KIOSK" będącej podstroną witryny www.opera-slaska.pl. Złożenie zamówienia następuje poprzez wykonanie w kolejnych podstronach Witryny następujących czynności:
1) wybór Produktów do „Koszyka",
2) przejście do podstrony „Mój koszyk”,
3) określenie sposobu dostawy (odbiór w Kasie biletowej, przesyłka),
4) podanie danych osobowych Kupującego (imię, nazwisko, adres email, dane adresowe, numer telefonu kontaktowego),
5) złożenie oświadczenia o akceptacji warunków niniejszego Regulaminu oraz oświadczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego, o treści wskazanej na podstronie witryny,
6) złożenie zamówienia poprzez kliknięcie w ikonę „Złóż zamówienie".
- Złożenie zamówienia powinno nastąpić nie później niż w terminie 20 minut od momentu zaznaczenia pierwszego Produktu. Upływ powyższego terminu powoduje wygaśnięcie witryny i konieczność ponownego rozpoczęcia procedury składania zamówienia.
- Operze przysługuje prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży Produktów za pośrednictwem Witryny.
- Kupujący, który złożył zamówienie otrzyma potwierdzenie jego przyjęcia w formie wiadomości email, która zostanie wysłana na adres podany podczas składania zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia zostanie wysłane niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia przez Operę. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia będzie zawierać:
1) numer zamówienia,
2) cenę zamówienia,
3) informację o cenie dostawy produktu w przypadku wysyłki.
ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA NA BILET
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez każdorazowe przejście przez Kupującego ścieżki składającej się z następujących kroków:
1) wybór daty uczestnictwa w spektaklu z listy, zakończony naciśnięciem przycisku KUP BILET;
2) wybór liczby zamawianych biletów, a w przypadku miejsc numerowanych – wybór konkretnych miejsc (maksymalnie 10 biletów);
3) przejście do podstrony „Przejdź do zakupu”, wybór rodzaju biletu (bez zniżki/ulgowy), podanie danych osobowych Kupującego (imię, nazwisko, adres email, dane adresowe, numer telefonu kontaktowego);
4) złożenie oświadczenia o akceptacji warunków niniejszego Regulaminu oraz oświadczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego, o treści wskazanej na podstronie witryny;
5) złożenie zamówienia poprzez kliknięcie „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- Operze przysługuje prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży Biletów za pośrednictwem Witryny.
- Kupujący, który złożył zamówienie otrzyma potwierdzenie jego przyjęcia w formie wiadomości email, która zostanie wysłana na adres podany podczas składania zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia zostanie wysłane niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia przez Operę. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia będzie zawierać:
1) numer zamówienia,
2) informacje o zamówionych biletach.
- Wybierając w systemie opcję „bilet ulgowy” należy zabrać ze sobą dokument upoważniający do nabytej zniżki. Bilety ulgowe przysługują emerytom, rencistom, studentom, uczniom, dzieciom oraz osobom niepełnosprawnym.
PŁATNOŚCI
- Płatność za zamawiane bilety i produkty następuje w trakcie składania zamówienia, za pośrednictwem serwisu Przelewy24 lub bramki ING imoje.
- Podana cena jest ceną brutto, zawiera należny podatek VAT. Do ceny biletu i produktu może zostać doliczana opłata manipulacyjna zgodnie z warunkami regulaminu serwisów Przelewy24 oraz ING imoje.
- Zamówienie nieopłacone w ciągu czasu podanego na etapie przyjmowania zlecenia, zostaje automatycznie anulowane. Prosimy o sprawdzenie prawidłowości przeprowadzonej transakcji.
- Płatność musi być poprzedzona zapoznaniem się z Regulaminem Strony Płatności i jest jednoznaczna z jego akceptacją przez Kupującego. Regulaminy znajduje się pod adresem: https://www.przelewy24.pl/regulamin oraz https://data.imoje.pl/docs/imoje_regulamin_platnosci.pdf.
DOSTAWA I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ PRODUKTÓW
- W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu dostawy jako „odbiór w kasie" po dokonaniu płatności oraz otrzymaniu potwierdzenia jej zaksięgowania można zgłosić się do kasy Opery w celu odebrania opłaconych Produktów. Produkt należy odebrać w ciągu 14 dni od otrzymania potwierdzenia zaksięgowania wpłaty, po tym terminie produkt zostanie przeniesiony do magazynu i nie będzie dostępny „od ręki” w kasie.
- Celem odbioru Produktów w kasie Opery Kupujący powinien podać następujące dane:
1) numer zamówienia określony w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia,
2) adres email, który został wpisany w zamówieniu.
- W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu dostawy jako przesyłka realizacja zamówienia nastąpi maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Opery. Produkty zostaną wysłane na adres wskazany w zamówieniu. Koszt przesyłki zależny jest od jej wagi. Przesyłka krajowa do 3 kg- 10 zł, powyżej 3 kg- 25 zł. Przesyłki realizowane są wyłącznie na terenie Polski.
- Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie numeru transakcji osobom trzecim.
ZWROT PRODUKTU
- Każdy Kupujący może zrezygnować z zamówienia, jeśli składające się na nie Produkty nie zostały jeszcze przygotowane do wysyłki: kontaktując się z pracownikiem Kasy biletowej drogą mailową na adres: kiosk@opera-slaska.pl.
- Kupujący będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Witrynie w zakresie niezwiązanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument) może odstąpić od umowy sprzedaży Produktu zakupionego w Witrynie bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 6 poniżej, w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zrealizowanego zamówienia (wydania produktu), za wyjątkiem: nagrań dźwiękowych lub wizualnych, dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (stosownie do art. 38 pkt. 9 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta, Dz.U. z 2014 r. nr 827 z późn. zm.).
- Odstąpienie od umowy zgodnie z ust. 2 powyżej wymaga złożenia oświadczenia na piśmie w terminie wskazanym w ust. 2 powyżej (decyduje data nadania odstąpienia).
- Bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Kupujący. Jednocześnie Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, jego cechy lub funkcjonowanie.
- Kupujący, który odstąpił od umowy ma obowiązek zwrócić produkt Operze niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- Kupujący, który odstąpił od umowy zgodnie z ust. 2 powyżej, dokonuje zwrotu Produktu w następujący sposób:
1) osobiście w Kasie Opery;
2) poprzez odesłanie Produktu na adres Opery, tj. ul. Moniuszki 21-23, 41-902 Bytom.
- Opera nie odbiera kierowanych do niej przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
- Opera dokona zwrotu należności (pomniejszonej o opłatę manipulacyjną pobraną przez serwis - przelewy24.pl) niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
1) anulowania zamówienia opłaconego z góry przed jego realizacją;
2) zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) z zamówienia, które zostało dostarczone na adres wskazany przez Kupującego;
3) zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) z zamówienia, które zostało odebrane w kasie Opery i było uprzednio opłacone z góry.
- Opera dokona zwrotu pieniędzy na rachunek bankowy Kupującego, z którego wpłynęły środki na rachunek bankowy Opery.
REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje należy nadsyłać pisemnie na adres Opery z dopiskiem „Reklamacja".
- W celu rozpatrzenia reklamacji Kupujący powinien zwrócić reklamowany Produkt wraz z dowodem zakupu oraz opisem zawierającym imię, nazwisko, dokładny adres Kupującego, jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Reklamacje będą rozpatrywane przez Operę w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty ich złożenia. Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę doręczenia do Opery reklamowanego Produktu wraz z opisem.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego – Opera niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad. W przypadku braku możliwości wymiany produktu, Opera zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
DOSTAWA BILETÓW
- Udostępnienie biletów Kupującemu następuje po otrzymaniu przez niego potwierdzenia zaksięgowania płatności, poprzez wysłanie na podany przez Kupującego adres poczty elektronicznej załącznika z biletem elektronicznym do samodzielnego wydruku;
- Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego skontrolowania otrzymanych biletów pod kątem ich zgodności ze złożonym zamówieniem. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego skontaktowania się z pracownikiem Kasy Biletowej, e-mail: kasa@opera-slaska.pl, tel. 32 396 68 15, 32 396 68 77 (poniedziałki 8.00 - 16.00, wtorek - sobota 10.00 - 18.00).
ZASADY POSŁUGIWANIA SIĘ BILETEM
- Każdy bilet oznaczony jest indywidualnym kodem. Kod generowany jest elektronicznie i udostępniany jedynie Kupującemu.
- Wstęp na spektakl jest możliwy tylko po okazaniu i weryfikacji biletu wstępu. Bilet może zostać okazany w formie wydruku lub na urządzeniu mobilnym.
- W przypadku zakupu – w ramach jednego zamówienia – więcej niż jednego biletu, na wszystkich biletach widnieć będzie imię i nazwisko osoby Kupującej.
- Bilet należy przechowywać w bezpiecznym miejscu. Kopiowanie, zniszczenie biletu lub jego utrata, może uniemożliwić Kupującemu uczestnictwo w spektaklu, na który został zakupiony bilet.
ZWROT BILETU
Zwroty biletów realizowane są tylko w przypadku odwołania spektaklu, zmiany jego daty, miejsca prezentacji lub innej istotnej zmiany leżącej po stronie Opery, a ponadto w przypadkach wskazanych w ustawie z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. nr 827).
DANE OSOBOWE
- Dokonując zakupu Kupujący wyraża zgodę na przechowywanie, przetwarzanie oraz przekazywanie przez Operę Śląską w Bytomiu, visualnet.pl Paweł Simka oraz PayPro S.A lub ING Bank Śląski S.A. podanych w formularzu danych osobowych z zastrzeżeniem wykorzystania ich jedynie w celu realizacji niniejszego zamówienia.
- Sklep internetowy przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
- realizacji zamówienia;
- przekazania Pani/Pana danych osobowych do ING Banku Śląskiego S.A. („Bank”) w związku z:
- świadczeniem przez Bank na rzecz Sklepu internetowego usługi udostępnienia infrastruktury do obsługi płatności przez Internet (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia).
- obsługą i rozliczaniem przez Bank płatności dokonywanych przez klientów Sklepu internetowego przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia).
- w celu weryfikacji przez Bank należytego wykonania umów zawartych ze Sklepem internetowym, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia).
- przekazania Pani/Pana danych osobowych do Twisto Polska sp. z o.o. w związku z możliwością zaproponowania dokonania zapłaty za nabyty towar lub usługę przez Twisto Polska sp. z o.o. w ramach umowy zlecenia obejmującej formułę zakupową „Kup z Twisto” i udostępnieniem tej formuły zakupowej przez Sklep internetowy, a także celu weryfikacji przez Twisto Polska Sp. z o.o. należytego wykonania takich umów zlecenie (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach określonych w ust. 3 i 4, Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione przez Sklep internetowy innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być:
- ING Bank Śląski S.A.
- Twisto Polska sp. z o.o.
- W przypadku kiedy usługa elektroniczna wymaga podania przez Kupującego określonych danych, Kupujący zobowiązuje się do podania danych prawdziwych, kompletnych, zgodnych z prawem oraz niewprowadzających w błąd. Za wszelkie skutki powstałe w wyniku nieprawidłowego wypełnienia formularzy, wniosków i innych dokumentów w zakresie podanych danych, wyłączną odpowiedzialność ponosi Kupujący.
W związku z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:
1) Administratorem Danych Osobowych jest Opera Śląska w Bytomiu z siedzibą przy ul. Moniuszki 21 -23, 41-902 Bytom, wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna, organ rejestrowy MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NIP: 6260341020, REGON : 000279315, kontakt email: kancelaria@opera-slaska.pl, telefon: +48 32 396 68 00, +48 32 396 68 56 reprezentowanym przez Dyrektora - Łukasza Goika;
2) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Operze Śląskiej w Bytomiu z siedzibą przy ul. Moniuszki 21-23, 41-902 Bytom jest Pan Przemysław Wolski, e mail: iodo@opera slaska.pl;
3) Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zamówienia (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania), w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia w szczególności na udostępnianie niezbędnych danych Operze w celach:
- podstawowe dane osobowe - cele weryfikacyjne, przetwarzanie zapytań, umożliwienie zawierania umów sprzedaży, weryfikacja ich wykonania, pomoc przy ich zawarciu lub wykonaniu, dostawa produktów, obsługa skarg (podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- dane adresowe - dostawa produktów, obsługa skarg i zapytań (podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO)
- dane kontaktowe - obsługa skarg i zapytań, dostarczanie informacji o statusie zamówienia, pomoc przy dostawie (podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
4) Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 7 lat od momentu dokonania zakupu;
5) posiada Pani/Pan prawo dostępu do wszystkich przekazanych i przetwarzanych danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które wyrażono na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
6) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy poweźmie informację lub uzna Pan/Pani, że przetwarzanie powierzonych danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
7) Kupującemu przysługuje możliwość składania żądania z zakresu informacji o danych, lub ich przetwarzaniu, w formie elektronicznej. Z niniejszego prawa mogą Państwo skorzystać poprzez: kontakt pisemny: Opera Śląska w Bytomiu z siedzibą przy ul. Moniuszki 21 -23, 41-902 Bytom, kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej: iodo@opera-slaska.pl
8) Opera informuje, że sklep/serwis internetowy https://opera-slaska.pl/ stosuje protokół transmisji, zapewniający bezpieczeństwo przesyłania danych w Internecie: zainstalowany protokół SSL (Secure Socket Layer v3). Informacje przesyłane z serwera do Klienta są również kodowane. Zobowiązuje się również do zachowania tajemnicy związanej z danymi osobowymi oraz ich należytego zabezpieczenia.
9) W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
OBSŁUGA SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ
tel. 32 396 68 15, 32 396 68 77, e-mail: kiosk@opera-slaska.pl