Opera Online

Horyzonty

międzypokoleniowe spotkania baletowe
Premiera: 27 kwietnia 2023 r.

Reżyseria - Henryk Konwiński
Reżyseria światła -  Paweł Murlik
Kierownik Baletu, opieka artystyczna - Grzegorz Pajdzik
Przekaz choreografii „Noc Walpurgii” i „Carmen” - Elżbieta Mickiewicz
Asystent reżysera – Anna Kmiecik- Sokalla

Akompaniator Baletu – Natalia Myślewicz
Pedagodzy baletu - Lucyna Popławska, Kazimierz Cieśla
Inspektor baletu - Ewa Czampiel

 

Choreografie części I – Thais Henrique Rocha,  Javier Ares Cabeza, Rhaphael Molenaar, Anna Kmiecik- Sokalla, Maja Liszczyk, Elen Martausova, Mitsuki Noda, Alberto Pecetto, Melissa Totaro, Francesco Pio Tosto, Wiktor Perdek, Cristina Helena

Choreografie  części II –  Henryk Konwiński

 

Wydarzenie realizowane w ramach akcji tańczMY, której patronem jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

 

Wydarzenie składa się z dwóch części; w pierwszej młodzi tancerze zadebiutują w roli choreografów, prezentując miniatury taneczne do muzyki polskich kompozytorów, w drugiej części zobaczymy premierową „Horyzonty” oraz zrekonstruowane choreografie Henryka Konwińskiego, jednego z najbardziej znanych i cenionych tancerzy, choreografów i reżyserów. W swoim artystycznym dorobku ma ponad 65-letnią obecność na scenach teatralnych. Jego twórczość obejmuje niemal wszystkie pozycje baletu klasycznego. Tym razem zobaczymy go w podwójnej roli: reżysera i mentora młodego pokolenia twórców. Podczas wydarzenia zostaną zaprezentowane choreografie Henryka Konwińskiego do muzyki Bizeta, Szczedrina i Gounoda w opracowaniu Elżbiety Mickiewicz oraz Pendereckiego i Kilara przygotowane przez Grzegorza Pajdzika, kierownika Baletu Opery Śląskiej. Polskie dziedzictwo kulturowe zostanie przybliżone zarówno tancerzom międzynarodowego Zespołu Baletu Opery Śląskiej jak i publiczności, dzięki skonfrontowaniu ich wielokulturowości z inspirującymi, wybranymi przez nich utworami polskich kompozytorów. Spójna koncepcja muzyczna oraz wyjątkowe taneczne obrazy pozwolą na zbudowanie dramaturgii i stworzą niezapomniane emocje wśród odbiorców.

Spektakl grany do taśmy.

 
Wstecz