kierownictwo muzyczne:
Franck Chastrusse Colombier
choreografia:
Jacek Tyski
scenografia:
Dagmara Walkowicz-Goleśny
kostiumy:
Marta Koncewoj
reżyseria światła:
Paweł Murlik
projekcje multimedialne:
Piotr Bednarczyk
asystent dyrygenta:
Jan Stańczyk
asystenci choreografa:
Magdalena Ciechowicz
Karolina Jupowicz-Doroszewska
Anna Kmiecik-Sokalla
Marcin Krajewski
charakteryzacja i stylizacja fryzur:
Marek Bryczyński
kierownik baletu:
Grzegorz Pajdzik
pedagodzy baletu:
Lucyna Popławska, Kazimierz Cieśla
kierownik chóru:
Krystyna Krzyżanowska-Łoboda
korepetytorzy solistów:
Larisa Czaban, Tatiana Shvets
pianista baletu:
Natalia Myślewicz
Spektakl współorganizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Dyrygent-rezydent”, finansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Spektakl baletowy
Czas trwania:WYKONAWCY:
BALET OPERY ŚLĄSKIEJ
SOLO
Kyoko Ishihara / Thais Henrique Rocha
Douglas De Oliveira Ferreira / Karol Pluszczewicz
Christina Janusz / Monika Latusek
Keisuke Komori
Mitsuki Noda / Małgorzata Timofiejew
Ai Okuno / Mitsuki Noda
Keisuke Sakai / Keisuke Komori
Krzysztof Szczygieł
Kurara Ushizaka / Maja Liszczyk
ZESPÓŁ
Ellen Bremer, Douglas de Oliveira Ferreira, Artur Dmochowski, Michalina Drozdowska, Sara Guarnieri, Thais Henrique Rocha, Kyoko Ishihara, Christina Janusz, Anna Kmiecik-Sokalla, Keisuke Komori, Paweł Kranz, Sylwia Kubacka-Werner, Aleksandra Lach, Monika Latusek, Maja Liszczyk, Katarzyna Nalepa, Mitsuki Noda, Patryk Nowacki, Ai Okuno, Karl Picuira-de Pimodan, Karol Pluszczewicz, Keisuke Sakai, Krzysztof Szczygieł, Małgorzata Timofiejew, Kurara Ushizaka, Dominika Woszek
SOLIŚCI
Sopran - Ewelina SZYBILSKA, Anna WIŚNIEWSKA-SCHOPPA
Alt - Anna BORUCKA
Tenor - Maciej KOMANDERA, Andrzej LAMPERT, Adam SOBIERAJSKI
Bas - Bogdan KUROWSKI, Zbigniew WUNSCH
oraz Chór i Orkiestra Opery Śląskiej
Requiem d-moll KV 626 (msza żałobna) powstałe w 1791 roku, jest jednym z największych utworów sakralnych Wolfganga Amadeusza Mozarta, a zarazem jego ostatnią, niedokończoną kompozycją. Kompozytor zmarł w trakcie pracy nad dziełem. Tworzył go do ostatniej chwili – jeszcze 4 grudnia, dzień przed śmiercią, pracował nad wątkami Lacrimosa dies illa. Komponując mszę, pracował też jednocześnie nad dwiema operami Czarodziejski flet i Łaskawość Tytusa. Po śmierci Mozarta dzieło dokończyli - na prośbę jego żony Konstancji - znajomi kompozytorzy, Joseph Eybler oraz uczeń i przyjaciel rodziny Franz Xaver Süssmayr. Wokół powstania Requiem unosiła się aura tajemnicy. Zamówił je tajemniczy posłaniec. Obecnie już wiemy, że był to wysłannik ekscentrycznego hrabiego Franza von Walsegg, który chciał poprzez tę kompozycję uczcić pamięć zmarłej żony.
Dzięki choreografii Jacka Tyskiego, muzyka zyskuje zupełnie nowy wymiar i stanowi wraz z tańcem wspólną, nierozłączną kompozycję.
Spektakl współorganizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Dyrygent-rezydent”, finansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.