Requiem d-moll

W. A. Mozart
Premiera: 17.10.2020

kierownictwo muzyczne: 
Franck Chastrusse Colombier

choreografia:
Jacek Tyski

scenografia:
Dagmara Walkowicz-Goleśny

kostiumy:
Marta Koncewoj

kierownik baletu:
Grzegorz Pajdzik

zastępca kierownika baletu:
Aleksandra Piotrowska-Zaręba

kierownik chóru:
Krystyna Krzyżanowska-Łoboda

reżyseria światła:
Paweł Murlik

projekcje multimedialne:
Piotr Bednarczyk

charakteryzacja i stylizacja fryzur:
Marek Bryczyński

asystent dyrygenta:
Jan Stańczyk

asystenci choreografa:
Magdalena Ciechowicz
Karolina Jupowicz-Doroszewska
Anna Kmiecik-Sokalla
Marcin Krajewski

pedagodzy baletu:
Lucyna Popławska, Kazimierz Cieśla

korepetytorzy solistów:
Larisa CzabanTatiana Shvets

pianista baletu:
Natalia Myślewicz

inspicjenci:
Jadwiga BacikKrystyna Siedlik

 

WYKONAWCY:

BALET OPERY ŚLĄSKIEJ

SOLO

Kyoko Ishihara / Thais Henrique Rocha

Douglas De Oliveira Ferreira / Karol Pluszczewicz

Christina Janusz / Monika Latusek

Keisuke Komori / Patryk Nowacki

Mitsuki Noda / Małgorzata Timofiejew / Sara Guarnieri

Ai Okuno / Ellen Bremer

Keisuke Sakai / Paweł Kranz

Krzysztof Szczygieł / Karl Picuira-de Pimodan

Kurara Ushizaka / Maja Liszczyk

ZESPÓŁ

Ellen Bremer, Douglas de Oliveira Ferreira, Artur Dmochowski, Michalina Drozdowska, Sara Guarnieri, Thais Henrique Rocha, Kyoko Ishihara, Christina Janusz, Anna Kmiecik-Sokalla, Keisuke Komori, Paweł Kranz, Sylwia Kubacka-Werner, Aleksandra Lach, Monika Latusek, Maja Liszczyk, Katarzyna Nalepa, Mitsuki Noda, Patryk Nowacki, Ai Okuno, Karl Picuira-de Pimodan, Karol Pluszczewicz, Keisuke Sakai, Krzysztof Szczygieł, Małgorzata Timofiejew, Kurara Ushizaka

SOLIŚCI

Sopran - Ewelina SZYBILSKA, Anna WIŚNIEWSKA-SCHOPPA
Alt - Anna BORUCKA
Tenor - Maciej KOMANDERA, Adam SOBIERAJSKI
Bas - Bogdan KUROWSKI, Zbigniew WUNSCH

oraz  Chór i Orkiestra Opery Śląskiej
 

Spektakl współorganizowany i współfinansowany w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Dyrygent– rezydent

 


 

 

Requiem d-moll KV 626 (msza żałobna) powstałe w 1791 roku, jest jednym z największych utworów sakralnych Wolfganga Amadeusza Mozarta, a zarazem jego ostatnią, niedokończoną kompozycją. Kompozytor zmarł w trakcie pracy nad dziełem. Tworzył go do ostatniej chwili – jeszcze 4 grudnia, dzień przed śmiercią, pracował nad wątkami Lacrimosa dies illa. Komponując mszę, pracował też jednocześnie nad dwiema operami Czarodziejski flet i Łaskawość Tytusa. Po śmierci Mozarta dzieło dokończyli - na prośbę jego żony Konstancji - znajomi kompozytorzy, Joseph Eybler oraz uczeń i przyjaciel rodziny Franz Xaver Süssmayr.  Wokół powstania Requiem unosiła się aura tajemnicy. Zamówił je tajemniczy posłaniec. Obecnie już wiemy, że był to wysłannik ekscentrycznego hrabiego Franza von Walsegg, który chciał poprzez tę kompozycję uczcić pamięć zmarłej żony.

Dzięki choreografii Jacka Tyskiego, muzyka zyskuje zupełnie nowy wymiar i stanowi wraz z tańcem wspólną, nierozłączną kompozycję.

 
Wstecz