Opera Online

Requiem d-moll

W. A. Mozart
Premiera: 19.03.2021

kierownictwo muzyczne: 
Franck Chastrusse Colombier

choreografia:
Jacek Tyski

scenografia:
Dagmara Walkowicz-Goleśny

kostiumy:
Marta Koncewoj

reżyseria światła:
Paweł Murlik

projekcje multimedialne:
Piotr Bednarczyk

asystent dyrygenta:
Jan Stańczyk

asystenci choreografa:
Magdalena Ciechowicz
Karolina Jupowicz-Doroszewska
Anna Kmiecik-Sokalla
Marcin Krajewski

charakteryzacja i stylizacja fryzur:
Marek Bryczyński

kierownik baletu:
Grzegorz Pajdzik

zastępca kierownika baletu:
Aleksandra Piotrowska-Zaręba

pedagodzy baletu:
Lucyna Popławska, Kazimierz Cieśla

kierownik chóru:
Krystyna Krzyżanowska-Łoboda

korepetytorzy solistów:
Larisa CzabanTatiana Shvets

pianista baletu:
Natalia Myślewicz

 

Spektakl współorganizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Dyrygent-rezydent”, finansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

 

Spektakl baletowy

Czas trwania:
1 godz.

WYKONAWCY:

BALET OPERY ŚLĄSKIEJ

SOLO
Kyoko Ishihara / Thais Henrique Rocha
Douglas De Oliveira Ferreira / Karol Pluszczewicz
Christina Janusz / Monika Latusek
Keisuke Komori
Mitsuki Noda / Małgorzata Timofiejew
Ai Okuno / Mitsuki Noda
Keisuke Sakai / Keisuke Komori
Krzysztof Szczygieł
Kurara Ushizaka / Maja Liszczyk

ZESPÓŁ
Ellen Bremer, Douglas de Oliveira Ferreira, Artur Dmochowski, Michalina Drozdowska, Sara Guarnieri, Thais Henrique Rocha, Kyoko Ishihara, Christina Janusz, Anna Kmiecik-Sokalla, Keisuke Komori, Paweł Kranz, Sylwia Kubacka-Werner, Aleksandra Lach, Monika Latusek, Maja Liszczyk, Katarzyna Nalepa, Mitsuki Noda, Patryk Nowacki, Ai Okuno, Karl Picuira-de Pimodan, Karol Pluszczewicz, Keisuke Sakai, Krzysztof Szczygieł, Małgorzata Timofiejew, Kurara Ushizaka, Dominika Woszek

SOLIŚCI
Sopran - Ewelina SZYBILSKA, Anna WIŚNIEWSKA-SCHOPPA
Alt - Anna BORUCKA
Tenor - Maciej KOMANDERA, Andrzej LAMPERT, Adam SOBIERAJSKI
Bas - Bogdan KUROWSKI, Zbigniew WUNSCH

oraz  Chór i Orkiestra Opery Śląskiej


Requiem d-moll KV 626 (msza żałobna) powstałe w 1791 roku, jest jednym z największych utworów sakralnych Wolfganga Amadeusza Mozarta, a zarazem jego ostatnią, niedokończoną kompozycją. Kompozytor zmarł w trakcie pracy nad dziełem. Tworzył go do ostatniej chwili – jeszcze 4 grudnia, dzień przed śmiercią, pracował nad wątkami Lacrimosa dies illa. Komponując mszę, pracował też jednocześnie nad dwiema operami Czarodziejski flet i Łaskawość Tytusa. Po śmierci Mozarta dzieło dokończyli - na prośbę jego żony Konstancji - znajomi kompozytorzy, Joseph Eybler oraz uczeń i przyjaciel rodziny Franz Xaver Süssmayr.  Wokół powstania Requiem unosiła się aura tajemnicy. Zamówił je tajemniczy posłaniec. Obecnie już wiemy, że był to wysłannik ekscentrycznego hrabiego Franza von Walsegg, który chciał poprzez tę kompozycję uczcić pamięć zmarłej żony.

Dzięki choreografii Jacka Tyskiego, muzyka zyskuje zupełnie nowy wymiar i stanowi wraz z tańcem wspólną, nierozłączną kompozycję.

Spektakl współorganizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Dyrygent-rezydent”, finansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

 

 
Wstecz