Callas. Master Class

Terrence McNally
Premiera: 05.09.2020

przekład:
Elżbieta Woźniak

reżyseria: 
Robert Talarczyk

kostiumy: 
Gosia Baczyńska

scenografia: 
Dagmara Walkowicz-Goleśny

reżyseria świateł:
Piotr Roszczenko

projekcje:
Mateusz Znaniecki

asystent reżysera:
Małgorzata Długowska-Błach
Anna Przedpełska

kierownictwo produkcji:
Małgorzata Długowska-Błach

 

OBSADA:

 

Maria Callas
Joanna KŚCIUCZYK-JĘDRUSIK

Sophie de Palma
Gabriela GOŁASZEWSKA, Ewelina SZYBILSKA

Sharon Graham
Anna WIŚNIEWSKA-SCHOPPA, Anna BORUCKA

Tony Candolino
Maciej KOMANDERA, Adam SOBIERAJSKI

Manny Weinstock
Piotr KOPIŃSKI

Pracownik techniczny
Witold DEWOR, Janusz BOLEWSKI

Wydarzenia

02 grudnia 2020, Środa
Godzina: 18:00
Miejsce: Bytom, Opera Śląska, Duża Scena Opery Śląskiej
Dodatkowe informacje: Sprzedaż i rezerwacja biletów wkrótce
Gramy po raz: 8

12 grudnia 2020, Sobota
Godzina: 18:00
Miejsce: Bytom, Opera Śląska, Duża Scena Opery Śląskiej
Gramy po raz: 9

Terrence McNally

Callas. Master Class

przekład: Elżbieta Woźniak

Wiodącym wątkiem sztuki są lekcje muzyki, których diwa udzielała pod koniec swojej kariery (1971-1972) w słynnej nowojorskiej Juilliard School. Na scenie pojawiają się uczniowie-śpiewacy. Będą musieli skonfrontować swój talent z oceną kapryśnej primadonny. Z czasem na pierwszy plan wysuwa się miłość Callas do muzyki, wspomnienia z jej bogatej kariery przeplatane z wątkami prywatnymi. Jesteśmy świadkami życiowych wyborów artystki, jej całkowitego poświęcenia dla sztuki i konsekwencji trudnych decyzji.

 

Callas. Master Class to wyjątkowy spektakl teatralno-muzyczny. Kameralny, oniryczny, wzruszający i opowiadający poruszającą historię operowej bogini, której życie osobiste było dalekie od ideału. To nieoczywiste widowisko doskonale wpisuje się w trudny, pandemiczny sezon artystyczny. Przypomina o wielkiej postaci świata operowego, ale w sposób niecodzienny. 
Magdalena Mikrut-Majeranek, Dziennik Teatralny

Kściuczyk-Jędrusik ma tę iskrę bożą , o którą na swoich mistrzowskich kursach upomina swych uczniów sama Callas: umie zawładnąć sceną. (...) Oryginalne typy, u każdego innego reżysera mogłyby zafunkcjonować jako groteskowe twory, u Talarczyka są pokazane w sposób, który czyni z nich postacie, barwne i charakterystyczne. Takie, które da się lubić. Reżyser ma po prostu smykałkę do prowadzenia aktorów." Alexandra Kozowicz, Gazeta Wyborcza

Kreacja Joanny Kściuczyk-Jędrusik to aktorskie tour de force śpiewaczki, która wygląda jak Callas (wielkie brawa dla Gosi Baczyńskiej za kostiumy), po prostu jest Callas. Ale jest tą Callas we własnym wydaniu, bardziej stonowaną, zawieszającą głos, inną i to jej siła i zasługa. Jest też Kściuczyk-Jędrusik wiarygodną pedagog dla swoich uczniów, z których najlepiej pod względem aktorskim wypadła Gabriela Gołaszewska (Sophie De Palma) i szorstką, choć w gruncie rzeczy dającą się lubić partnerką dla swego pociesznego akompaniatora Manny’ego, w którego świetnie wcielił się Piotr Kopiński."
Mateusz Borkowski, Ruch Muzyczny

Kto chciałby podejrzeć lekcje mistrzowskie śpiewu operowego, prowadzone przez Marię Callas, światowej sławy posiadaczkę sopranu dramatycznego, powinien udać się na spektakl Callas. Master Class. Świeżo po premierze stwierdzamy: warto." Olga Bury, Dziennik Teatralny

 
Wstecz