Aktualności

10 czerwca 2019, Poniedziałek
XIII Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury - 6 nominacji dla Opery Śląskiej!

I już wszystko wiadomo! Znamy nazwiska nominowanych do XIII Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury. Ogłoszenie odbyło się dzisiaj w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury. 6 nominacji dla Opery Śląskiej w Bytomiu! Jest duma i radość. Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki - 30 września dowiemy się, kto zdobył nagrody. A oto lista nominowanych w poszczególnych kategoriach, którzy reprezentują nasz teatr.
 

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA - Martyna Kander

W 2018 roku była autorką scenografii i kostiumów do spektakli baletowych Szeherezada/Medea, których premiera odbyła się w Operze Śląskiej. Stworzyła wyjątkową oprawę sceniczną, która jest olbrzymim atutem tego spektaklu powodując, że niewielka przestrzeń  sceniczna jest w pełni wykorzystana, tworząc trójwymiarowość obrazu i doskonałe tło dla artystów. Minimalizm scenografii pozwolił wyeksponować ekspresję i emocje tancerzy, co było głównym zamysłem realizatorów.


NAJLEPSZA SCENOGRAFIA - Aleksandra Gąsior

Ceniona artystka młodego pokolenia, która od 2018 roku pełni rolę asystenta w Pracowni Projektowania Kostiumu na Wydziale Scenografii ASP w Warszawie. W tym samym roku była autorką scenografii i kostiumów do polskiej prapremiery opery J.M. K. Poniatowskiego Don Desiderio w Operze Śląskiej w Bytomiu. Stworzyła niepowtarzalną oprawę sceniczną, która doskonale dopełniała całość przedstawienia tworząc nietuzinkowe tło dla rozgrywającej się akcji. Jej scenografia oraz kostiumy, obok pięknej muzyki i doskonale stworzonych postaci bohaterów, były niewątpliwie atutami tego przedstawienia.


NAJLEPSZA CHOREOGRAFIA - Robert Bondara

W 2018 roku jako reżyser i choreograf zrealizował z ogromnym sukcesem w Operze Śląskiej premierę spektakli baletowych Szeherezada/Medea. Wielkim atutem tych przedstawień było zaangażowanie młodych, niezwykle utalentowanych artystów zespołu baletu Opery Śląskiej, którzy prezentując szereg emocji opierających się na trudnych relacjach międzyludzkich, stworzyli inny wymiar spektakli, dogłębnie poruszających widza.  Nowoczesne spojrzenie Bondary, połączenie tańca współczesnego z elementami tańca klasycznego, pozwoliło opowiedzieć ponadczasową historię Szeherezady i Medei w przystępny i ciekawy sposób dla współczesnego widza. Zastosowane przez niego środki wyrazu artystycznego i przekazu przyciągnęły do teatru nowych widzów - młode pokolenie odbiorców sztuki baletowej.Realizacja ta otrzymała nominację do Nagrody Teatralnej Złota Maska w kategorii najlepsza choreografia 2018.


NAJLEPSZA TANCERKA (klasyka) - Michalina Drozdowska

Od 2017 r. solista baletu Opery Śląskiej. Już w 2018 roku była nominowana, jako jedna z trzech tancerek w Polsce do nagrody im. Conrada Drzewieckiego w Ogólnopolskim Konkursie Perły Tańca. W tym samym roku  wystąpiła w partii Zobeidy w spektaklu Szeherezada oraz w tytułowej roli w spektaklu Medea w realizacji Roberta Bondary w Operze Śląskiej. Wykreowane przez nią wielowymiarowe i wyjątkowo skomplikowane kobiece osobowości, zapadły głęboko w pamięci bytomskiej widowni. Dzięki swojej dojrzałości i intuicji scenicznej, mimo młodego wieku, sprostała tak niełatwemu zadaniu. Współpracujący z nią choreografowie i pedagodzy wielokrotnie podkreślali, że to właśnie jej powierzane są najbardziej wymagające układy choreograficzne.


NAJLEPSZY ŚPIEWAK OPEROWY - Stanislav Kuflyuk

Uznany solista – baryton, laureat wielu konkursów w tym III Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Operowej im. A. Didura. Występuję na wielu prestiżowych scenach operowych w kraju i za granicą. Stale współpracuje także z Teatrem Bolshoi w Moskwie. W październiku 2018 roku Stanisław Kuflyuk brawurowo wykonał prawykonanie sceniczne tytułowej partii polskiej opery J.M.K. Poniatowskiego Don Desiderio oraz partię Germonta w premierze spektaklu Traviata G. Verdiego w grudniu 2018 roku w Operze Śląskiej.
 

NAJLEPSZA ŚPIEWACZKA OPEROWA - Anna Borucka

Znakomita solistka prezentująca się od wielu lat z sukcesami na scenach w Polsce i za granicą, doceniana przez krytyków i uwielbiana przez publiczność. Z wielkim powodzeniem występuje także na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie brała udział w pierwszym spektaklu transmitowanym poprzez platformę TWON Platform, dzięki której rocznicową produkcję Strasznego Dworu obejrzało ponad 130 tysięcy widzów na całym świecie.
W 2018 roku wykonała partię Ramiro w premierze opery W.A. Mozarta Rzekoma ogrodniczka – La Finta Giardiniera, prawykonanie sceniczne partii Placidy polskiej opery J.M.K. Poniatowskiego Don Desiderio oraz partię Flory Bervoix w premierze opery G. Verdiego Traviata w Operze Śląskiej w Bytomiu.

Wróć